Sprachförderung PLUS
PLUS představuje rozsáhlou nabídku řešení reagující na požadavky vícejazyčných a heterogenních školních tříd v rámci běžného vyučování. K důležitým obsahovým tématům výuky najdete jazykově diferencované možnosti práce s celou třídou.
Handbuch Sprachförderung im Fach
Cílené jazykové vzdělávání je úkolem všech předmětů, protože učení se předmětu jde ruku v ruce s učením se komunikaci. Tato kniha se skládá z teoretické a praktické části a orientuje se na učitele druhého stupně. Jsou zde k dispozici metodicko-didaktické podněty pro jazykovou výuku. Cíleně podporujte jazykový vývoj svých studentů a usnadněte jim učení – jazykově i odborně: úspěchy, ze kterých bude Vaše výuka profitovat.
Handbuch Sprachförderung im Fach
Josef Leisen svým konceptem vysvětluje, v jak velké míře jsou jazykové dovednosti rozhodující pro úspěch studenta v odborných předmětech. Kniha obsahuje návody, koncepty, příklady, úkoly k workshopům i kopírovatelné předlohy.
Sprachförderung PLUS Sachunterricht
Sprachförderung PLUS Sachunterricht představuje rozsáhlou nabídku řešení reagujících na požadavky vícejazyčných a heterogenních školních tříd v rámci běžného vyučování. K důležitým obsahovým tématům výuky najdete jazykově diferencované možnosti práce s celou třídou.
Sprachförderung PLUS Mathematik
Kniha představuje rozsáhlou nabídku řešení reagující na požadavky vícejazyčných a heterogenních školních tříd i při zpracování textových a věcných úkolů při výuce matematiky. Najdete zde jazykově diferencovaná cvičení pro práci s celou třídou.
Sprachförderung und Förderdiagnostik in der Sekundarstufe I
Aby mohli dosáhnout úspěchu i žáci z neněmeckých zemí, je nutné výuku přizpůsobit jejich individuálním potřebám. V knize jsou představeny první výsledky projektu FISA a vhled do různých dílčích oblastí financování diagnostiky pro střední školy.
Empirische Befunde zu Daz-Erwerb und Sprachförderung
Kniha představuje výsledky nedávného průzkumu němčiny jako druhého jazyka. Je zde diskutován raný jazykový projev vícejazyčných dětí, procesy porozumění při osvojování druhého jazyka, faktor věku, role prvního jazyka nebo gramotnosti v L2 a sociální faktory nebo formy přecházení mezi jazyky. Na závěr se diskutuje o podpoře jazyků s ohledem na možnosti podpory v nižším středním vzdělávání, o podpoře psaní nebo o rodičovství.
Jazyková a kulturní rozmanitost ve třídě dále narůstá: výzva, které musí čelit i německá didaktika, aby mohla být díky ní obohacena.
Programm Fillibach od Klett představuje nejaktuálnější výsledky z oblasti výzkumu a poskytuje učitelům cenné podněty a nápady pro němčinu jako druhý jazyk.