1.11.2017 v 11:20 hod.
Kaiserštejnský palác, Malostranské nám. 37/23, 110 00 Malá Strana
20 z 20
Výuka žáků se specifickými poruchami učení - záludnosti osvojování cizích jazyků
Osvojování cizích jazyků představuje pro žáky se specifickými poruchami učení (dále SPU) často významný problém. Německý jazyk bývá často vyučován až jako druhý cizí jazyk, což situace ještě umocňuje. Cílem semináře je nastínit účinné postupy práce při výuce žáků se SPU, jež se osvědčují při učení cizích jazyků. Účastníci se stručně seznámí s nejčastějšími projevy výukových obtíží, které pramení z etiologie SPU a mají přímý dopad na osvojování cizích jazyků. Pozornost pak bude věnována především konkrétním praktickým postupům, případně didaktickým pomůckám a materiálům, jež umožňují adekvátní volbu podpůrných opatření a napomáhají zvládání cizích jazyků.
PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.
Psycholožka, vyučuje na katedře psychologie FF UK v Praze a působí v nestátní neziskové organizaci DYS-centrum® Praha, o. s. V minulosti učila v několika středních školách, v jedné z nich také zastávala funkci výchovné poradkyně a školní psycholožky, a pracovala ve středisku výchovné péče. Odborné zájmy: psychologie adolescence, rozvoj sociálních dovedností ve škole, specifické poruchy učení a chování u dětí, dospívajících a dospělých. Je autorkou mnoha odborných článků a spoluautorka několika odborných publikací.