Změna programu vyhrazena.
Kavárna inspirace
Čeká na Vás dynamický model 30minutových prezentací, po němž následuje učitelské sdílení v přátelské atmosféře. Užijte si inspiraci u šálku kávy i přímou zpětnou vazbu a ověřené nápady od ostatních pedagogů.
Konzultační místa
Čeká na Vás prostor pro individuální dotazy, sdílení, zkoušení materiálů a ucelenou odbornou podporu.
- RVP pro 1. stupeň – Národní pedagogický institut
- Hry a aktivity do výuky v AJ
- Logopedické pomůcky a aktivity pro 1. stupeň
- Zapojení žáků s PAS
- Učebnice a doplňkové materiály pro 1. stupeň
Na koho se můžete těšit?
Mgr. Stanislava Bandorová
Vystudovala učitelství českého jazyka a občanské výchovy na Ostravské univerzitě v Ostravě. Je učitelkou napříč stupni s desetiletou praxí. Profesně se věnuje lektorské činnosti se zaměřením na práci se třídou, rozvoj digitálních kompetencí ve výuce češtiny a efektivní práci s knihou. Působí jako předsedkyně územního metodického kabinetu NPI, kde se aktivně podílí na tvorbě a implementaci inovativních metodických přístupů do pedagogické praxe. Věnuje se třídnictví a budování pozitivních vztahů v kolektivu. Na instagramu ji najdete jako @blondata.uca. Tvoří autorské materiály a pořádá letní tábory. Učení má v krvi, pochází z učitelské rodiny a tohle řemeslo chce povznést na vyšší úroveň.
Téma: Cesta ke spokojené třídě: Třídnická hodina s knihou.
Mgr. Kateřina Berková
Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ a dva roky působila jako učitelka na základní škole. Poté získala v obchodní sféře cenné zkušenosti s komunikací a porozuměním potřebám zákazníků, které nyní využívá při podpoře škol a učitelů v digitálním vzdělávání. Již přes čtyři roky řídí online procvičovací platformu Škola s nadhledem a svým širokým profesním zázemím přináší inovativní pohled na výuku. Je energická, nadšená pro inovace ve vzdělávání a jako matka ví, jak platformu využít v praxi – její vlastní dítě ji aktivně využívá.
Téma: Škola s nadhledem: Procvičujeme ve škole i doma.
Mgr. Jitka Čihounková
Vystudovala Fakultu sportovních studií Masarykovy univerzity v oborech regenerace a výživa ve sportu, učitelství tělesné výchovy a kinantropologie. Působí jako odborná asistentka na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity, kde se zaměřuje na kontaktní sporty, zejména karate. Ve své práci se zaměřuje na rozvoj pohybových a sociálních dovedností dětí, pomáhá jim lépe zvládat emoce, komunikaci a budování sebedůvěry prostřednictvím pohybových aktivit a kontaktních her. Díky svým zkušenostem v krizové intervenci, nenásilné komunikaci a práci se vztekem a agresí dokáže citlivě reagovat na potřeby dětí a podporovat jejich zdravý vývoj. Dlouhodobě se věnuje výuce karate pro děti i dospělé a organizaci sportovních kurzů v rámci Občanského sdružení pro podporu rozvoje tradičního karate.
Téma: Kontaktní hry jako efektivní nástroj seberozvoje dětí – tělesná výchova na 1. stupni.
Mgr. Petra Davidová
Vystudovala Pedagogickou fakultu na Masarykově univerzitě v Brně, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ se specializací na hudební výchovu. Učí na menší základní škole v obci Kunice nedaleko Prahy. Práce je pro ni naplněním i posláním. Při své učitelské praxi ráda objevuje nové směry ve vzdělávání dětí (formativní hodnocení, metody RWCT nebo učení venku).
Téma: Hodina integrované výuky (Sdílení dobré praxe / diferenciace úloh v MA).
Mgr. Sylvie Doláková
Vystudovala obor anglický jazyk a literatura pro základní a jazykové školy na Masarykově univerzitě v Brně. Má za sebou třicetiletou praxi ve vzdělávání dětí od 3 do 15 let. Několik let externě působila jako metodička se specializací na ranou výuku jazyků na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V současnosti lektoruje metodiku výuky angličtiny v celé ČR, ale i v zahraničí, včetně programu Erasmus+. Věnuje se tvorbě výukových materiálů pro děti předškolního věku a pro výuku angličtiny u dětí od 3 do 15 let. Její projekt Story-Based CLIL (Pohádka nás naučí) získal celosvětové ocenění Pearson ELT jako nejlepší učitelská inovace.
Téma: Hrajeme si, hýbáme se! a Anglicky od prvního slova.
Mgr. Michal Dubec, Ph.D
Je učitelem s 24letou praxí. Učil 9 let na ZŠ, poté 12 let na gymnáziu a na VŠ a nyní je zpět na škole základní. V současné době učí v programu Učitel naživo a vede programy pro děti. Specializuje se na vedení lidí (žáků, studentů a dospělých) k sebeřízení a k odpovědnosti za chování, práci se skupinovou dynamikou školních tříd a pracovních kolektivů, řešení konfliktů a práci s emocemi. Vytváří programy pro rozvoj lektorů neziskových organizací (LATA, CEGV Cassiopeia, TANDEM, Odyssea). Lektorsky spolupracuje s celorepublikovými centry pro vzdělávání učitelů (NIDV, KV IC). Píše skripta a pravidelně přispívá do periodik zabývajících se pedagogikou a andragogikou.
Téma: Zase mě vytočili (Zvládání vlastních emocí v konkrétních situacích ve škole) a Já jsem tomu zadání nerozuměl (Vedení žáků k odpovědnosti a samostatnosti).
Mgr. Tereza Dudková
Vystudovala Pedagogickou fakultu (učitelství pro 1. stupeň) na UPOL. Osmým rokem učí na malotřídní škole, kde učí 1. a 2. ročník a částečně působí i jako vychovatelka. Podílí se jako spoluautorka na tvorbě učebnice matematiky pro 1. ročník od Klett nakladatelství. Ráda vymýšlí a objevuje nové nápady na zpestření výuky nejen v hodinách matematiky.
Téma: Neobvyklé hry a manipulativní činnosti v hodinách matematiky.
Mgr. Adéla Dufková
Narodila se do učitelské rodiny, která ji předurčila k budoucímu směřování. Velmi záhy se tedy rozhodla studovat na Střední pedagogické škole v Přerově. Díky tomu měla možnost trávit svůj školní i volný čas v různých vzdělávacích institucích. Po maturitě pokračovala v pedagogickém vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně, kde vystudovala obor učitelství pro 1. stupeň. Během studia si prošla prací v několika typech školských zařízení, ale především se rozhodla, že se chce věnovat nejen samotnému učení, ale i přípravě materiálů a tvorbě didaktických pomůcek a her do výuky. Nyní učí čtvrtým rokem na pražské základní škole jako učitelka na 1. stupni. Za jeden z nejdůležitějších úkolů prvostupňových učitelů považuje ukázat dětem školu jako místo, kam se mohou těšit, naučí se tam fungovat jako samostatní jedinci, spolupracovat v týmu, a především si odnesou zážitky.
Téma: Wellbeing v hodinách prvouky.
Mgr. Věra Forejtová
Začala učit v době, kdy měli učitelé k dispozici jen učebnici, křídu a tabuli. Tento minimalistický přístup jí však nikdy nevyhovoval, a tak si dala za cíl celý svůj profesní život obohacovat výuku o „něco navíc“. Je spoluautorkou učební sady FUNPARK, kterou vnímá jako vrchol svého úsilí přinášet inovace do vzdělávání. Učit začala v roce 1984 a dosud působí na stejné škole. Absolvovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ. V roce 2000 se rozhodla začít studovat angličtinu – původně jen pro sebe. Jak už to ve školství bývá, brzy začala angličtinu také vyučovat. Didaktiku anglického jazyka si doplnila na VISK a rozšířila své znalosti díky celé řadě tuzemských i zahraničních kurzů a stáží. Dnes vyučuje angličtinu na obou stupních základní školy a zároveň působí jako zástupkyně ředitelky. V současnosti navíc prochází mentorským výcvikem, aby mohla své zkušenosti předávat dál.
Téma: Začínáme s výukou anglického jazyka (1./3. třída).
Mgr. Iveta Gebauerová, Dis.
Je zkušenou lektorkou anglického jazyka s bohatým akademickým a profesním zázemím. Vystudovala anglický jazyk na Pedagogické fakultě UK, je držitelkou mezinárodních certifikátů Cambridge Teaching Knowledge Test (TKT) a Cambridge Certificate of Advanced English (CAE). Rozvíjí své dovednosti prostřednictvím dalšího vzdělávání, metodických kurzů a pravidelné komunikace s rodilými mluvčími. Její přístup kombinuje moderní metody výuky s hlubokým porozuměním individuálním potřebám studentů, což z ní činí inspirativní a oblíbenou lektorku.
Téma: Rozmanitá výuka anglického jazyka: Jak pracovat s různými typy dětí a Učení mluvením a poslechem: Klíč k přirozené angličtině (audiorální metoda).
Mgr. Hana Hartychová
Je absolventkou Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni a od roku 2008 působí jako učitelka 1. stupně na ZŠ Kunratice v Praze. Je členkou lektorského týmu Step by Step ČR, o. p. s. a aktivně se věnuje vzdělávacím projektům zaměřeným na inovativní přístupy k výuce. Během své praxe absolvovala řadu specializovaných kurzů, včetně RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking), Typologie osobnosti MBTI a výcviku mentorských dovedností. Její vášní je práce s dětmi, kterou staví na principech spolupráce, bezpečného prostředí a podpory kritického myšlení. Největší radost jí přináší, když žáci přirozeně spolupracují, dokážou argumentovat, pokládat otázky a reflektovat svou práci. Ve své výuce klade důraz na rozvoj dovedností potřebných pro život, jako je sebehodnocení.
Téma: Těšme se společně na hodiny vlastivědy.
Mgr. Zuzana Havelková
Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ na UJEP v Ústí nad Labem. Věnuje se výuce filmové a audiovizuální výchovy v prostředí 1. stupně základní školy. Je autorkou metodických materiálů zaměřených na integraci audiovize do výuky. V rámci tvůrčí pracovní skupiny oboru filmová/audiovizuální výchova při Národním pedagogickém institutu (NPI) se podílí na tvorbě nových RVP ZV. Je členkou Pedagogického kabinetu Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu a členkou regionálních metodických kabinetů NPI.
Téma: Jak rozpohybovat příběh? (dramatická a filmová tvorba na 1. stupni).
Mgr. Petr Hlavička
Je absolventem Fakulty tělesné výchovy a sportu se zaměřením na ochranu obyvatelstva. Po studiích se rozhodl zůstat v pedagogickém prostředí, což ho přivedlo do Klett nakladatelství s. r. o., kde působí již deset let. Začínal jako regionální konzultant a postupně se vypracoval na vedoucího obchodního oddělení, které zahrnuje tým regionálních konzultantů.
Ve své práci oceňuje možnost podílet se na vývoji vzdělávacích materiálů, které mají dopad na celou společnost. Jeho každodenní činnost zahrnuje komunikaci s učiteli, školskými zástupci, řediteli, redakcí, IT vývojáři i vedením Fraus Klett nakladatelství. Velkou motivací je pro něj nejen rozmanitost práce, ale i inspirativní kolektiv plný kreativních nápadů.
Téma: Jak využít naplno interaktivní učebnici ve výuce.
Mgr. Jan Horák
Vystudoval Pedagogickou fakultu v Hradci Králové, obor učitelství pro 1. stupeň se specializací hudební výchova. Již téměř dvacet let se s nadšením věnuje vzdělávání dětí na 1. stupni základní školy, kde usiluje o vytváření inspirativního a podnětného prostředí pro rozvoj jejich dovedností a znalostí. Do výuky vnáší inovativní přístupy, moderní výukové metody a aktivně pracuje s IT technologiemi. V matematice uplatňuje konstruktivistické pojetí, které žákům umožňuje hlubší porozumění a aktivní objevování souvislostí.
Je koordinátorem EVVO a problematikou environmentální výchovy se aktivně zabývá. Své semináře zaměřuje na didaktické aktivity využitelné v hodinách českého jazyka a matematiky, na tradiční i netradiční přístupy, na efektivní práci s IT technologiemi ve výuce nebo právě na problematiku environmentální výchovy.
Téma: Finanční gramotnost a (malinko hazardní) hry pro zpestření výuky matematiky.
Mgr. Radka Horská
Je učitelka, jak se říká, tělem i duší. Od mládí dělala vše pro to, aby se jí stala. Při studiu na gymnáziu se věnovala dětem v pionýrské organizaci jako instruktorka a vedla oddíly na letních podnikových dětských táborech. Vystudovala obor učitelství pro 1. stupeň na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a začala pracovat na menší venkovské škole. Později vystudovala specializační studium pro výchovné poradce na Katedře psychologie FF UK a už více než dvacet let vykonává tuto funkci a věnuje se žákům, kteří potřebují při učení větší podporu. I volný čas ráda tráví s dětmi a vede kroužky, které odrážejí její zájmy – country tance a keramika. Při studiu se intenzivně věnovala ochraně přírody a s ČSOP spolupracuje i nadále. Radka se snaží obohacovat své hodiny o nové metody a formy výuky, a proto se ve svém oboru stále vzdělává. Považuje za štěstí, že ji její povolání i po třiceti letech stále těší a naplňuje.
Téma: Wellbeingu v hodinách prvouky společně s Mgr. Adélou Dufkovou a Veronikou Leberzahn Slabyhoudkovou.
Kateřina Chládková, Ph.D.
Věnuje se psycho- a neurolingvistice, zabývá se osvojováním jazyka, řečovou percepcí a produkcí. Po 10letém působení na univerzitách v Nizozemsku a Německu zakotvila v roce 2018 v Praze, kde na společném pracovišti Univerzity Karlovy a Akademie věd založila výzkumnou skupinu SPEAK IN lab. Ta se zaměřuje na jazykové učení a řečovou interakci u kojenců, dětí a dospělých, zkoumá vývoj mateřského jazyka od prenatálního období, jazykové učení a adaptaci v dětství a dospělosti u typických i atypických populací a sociální aspekty řečové komunikace.
Téma: Přirozené přístupy k výuce angličtiny na prvním stupni.
Doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
Profesně se věnuje využití ICT ve vzdělávání a didaktice matematiky. Je jedním ze spoluautorů Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství a členem tvůrčí pracovní skupiny pro oblast Matematika a její aplikace v rámci revizí RVP. V letech 2022–2024 byl koordinátorem vědní oblasti Oborové didaktiky na Univerzitě Karlově. Od 1. července 2024 je děkanem Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
Téma: Nové RVP a globální rámec způsobilosti a Obrázkem nebo rovnicí.
Mgr. Kristýna Kalpakcis (Elišková)
Je spoluautorkou a metodičkou učební sady FUNPARK určené pro 3.–5. ročník ZŠ. V současnosti pracuje jako učitelka anglického jazyka na ZŠ v Železném Brodě, a to již čtrnáct let. Absolvovala Pedagogickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, obor anglický a francouzský jazyk pro 2. stupeň ZŠ. Má zkušenost s výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i vedením studijních skupin od předškolních dětí po seniory.
Absolvovala množství seminářů dalšího vzdělávání s důrazem na specifické potřeby zohledňující věk studentů. Je certifikovaným lektorem dalšího vzdělávání dospělých.
Téma: Tipy a triky do výuky angličtiny na 1. stupni s pokročilejšími žáky a Učíme hrou: Praktické nápady v hodinách AJ na 1. stupni.
Bc. Pavel Kalpakcis
Je psycholog a terapeut, lektor dalšího vzdělávání učitelů a sociálních pracovníků. Ve svém pracovním životě prošel zkušenostmi mnoha pomáhajících profesí: nemocnicí, základní školou, terapeutickou skupinou pro drogově závislé či ústavem pro mentálně postižené. Absolvoval pražskou psychoterapeutickou fakultu, Technickou univerzitu v Liberci, obor speciální pedagogika, je členem akreditované výcvikové psychoterapeutické skupiny SUR 40, má za sebou pětiletý sebezkušenostní terapeutický výcvik a množství dalších seminářů.
Téma: Psychohygiena učitele.
Bc. Monika Kučerová
Zajímá se o osvojování angličtiny u předškolních dětí. Vedle výzkumného působení v oboru má také zkušenost s výukou. Zaměřuje se na to, jak kvalita a různorodost řeči, které jsou děti vystaveny, ovlivňuje vnímání a produkci angličtiny. Zajímá ji, co pomáhá dětem porozumět dialektům angličtiny, se kterými nemají předchozí zkušenosti. Spolupracuje také na projektu, který zkoumá postoje bilingvních a monolingvních dětí k různým mluvčím a dialektům v češtině. Za svůj výzkum osvojování angličtiny u předškolních dětí získala v roce 2023 Cenu ministra školství.
Téma: Přirozené přístupy k výuce angličtiny na prvním stupni.
Mgr. et Mgr. Eva Martináková
Absolvovala magisterské studium na PdF UP v Olomouci, obor učitelství německého jazyka pro ZŠ, poté si aprobaci rozšířila na FF MU v Brně, obor německý jazyk a literatura pro SŠ, a do třetice vystudovala na FF UP v Olomouci jednooborovou psychologii. Působila mnoho let na pozici učitelky němčiny a psychologie. V současné době působí jako školní a poradenská psycholožka s vlastní praxí, jako autorka recenzí odborných publikací vycházejících v nakladatelství Portál a také se jako lektorka spolupracující s PdF UP v Olomouci dlouhodobě podílí na vzdělávání pedagogů. Od roku 2018 spolupracuje s nakladatelstvím Klett jako autorka psychologických textů pro učitele, přičemž zdůrazňuje myšlenku, že učitelé, kteří ze sebe hodně vydávají, potřebují mít možnost někde získávat podporu, péči a zájem.
Téma: Psychologické tipy pro jednání s rodiči a Jak se nerozdat aneb hodinový psychowellness pro učitele.
PhDr. Jitka Michnová
Učitelka s mnohaletou praxí na 1. stupni ZŠ. Pilotní učitelka první řady učebnic prof. Hejného, které uvedla do praxe. Dlouhodobě se věnuje lektorování v rámci efektivního učení nejen matematiky objevitelskou cestou. Stejné principy, které se naučila ve školní třídě, uplatnila i při vývoji výcviku pro učitele v Učiteli naživo. Zde s kolegy vzdělávala budoucí učitele – průvodce dětí vzděláváním. Aktuálně spolupracuje s nadací Křídla, kde má na starost podporu začínajících učitelů matematiky, fyziky a informatiky.
Téma: Individualizace v akci: Jak zapojit každého žáka v hodině MA.
Mgr. Michaela Musiolková
Absolvovala studium učitelství českého jazyka a hudební výchovy na Ostravské univerzitě. Profesně se zaměřuje na lektorskou činnost v oblastech práce se třídním kolektivem, rozvoj digitálních dovedností ve výuce češtiny a využití knihy jako didaktického nástroje. Je členkou územního metodického kabinetu NPI, kde se podílí na přípravě a zavádění inovativních metodických postupů do vzdělávací praxe. Dlouhodobě se věnuje podpoře pedagogů při osvojování moderních výukových metod, které odpovídají současným potřebám školního prostředí a pomáhají efektivně reagovat na výzvy současného vzdělávání.
Téma: Cesta ke spokojené třídě: Třídnická hodina s knihou.
Mgr. et Mgr. Dita Nastoupilová
Ve školství působí od roku 1998, a to nejen na pozici učitelky 1. stupně základní školy, ale zároveň jako součást managementu, lektorka v rámci DVPP a mentorka v oblasti individuální podpory pedagogických pracovníků. Působila na PedF UK (katedra primární pedagogiky) jako externista a vedla kurzy Alternativní a inovativní programy a Mezinárodní ISSA standardy. V počátku vzniku Národních kabinetů byla členkou kabinetu českého jazyka a literatury. Souběžně se věnuje i publikační činnosti pro oblast čtenářství, prvopočátečního čtení a psaní, českého jazyka a speciální pedagogiky.
Téma: První kroky s genetickou metodou: Hravé čtení a psaní pro začátečníky, Rozvoj čtenářské gramotnosti: Jak motivovat a inspirovat žáky na 1. stupni a Genetická metoda čtení v praxi: Inspirace, diferenciace a pokročilé strategie.
Mgr. Petra Ogureková
Vystudovala Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, kde absolvovala magisterské studium v oboru český jazyk a literatura. Bakalářské studium v oboru český jazyk a literatura a výtvarná výchova dokončila v letech 2012–2016. Je zkušenou učitelkou s praxí v oblasti vzdělávání žáků na 1. i 2. stupni základní školy. V minulosti působila jako třídní učitelka na 1. stupni, v současné době vyučuje výtvarnou výchovu a informační a komunikační technologie na 2. stupni. Zároveň působí jako tandemová učitelka českého jazyka na 1. stupni. Aktivně se podílí na zavádění formativního hodnocení do výuky a ve spolupráci s kolegy podporuje rozvoj digitální a informační gramotnosti žáků. Své pedagogické dovednosti si neustále rozvíjí a hledá nové způsoby, jak motivovat žáky k aktivnímu učení a sebereflexi. Zároveň získané znalosti a zkušenosti ráda sdílí s ostatními pedagogy a pomáhá jim s implementací moderních vzdělávacích metod do praxe.
Téma: Formativní hodnocení a Sebehodnocení na 1. stupni.
Mgr. Jana Pechancová
Po studiu učitelství pro 1. stupeň se zaměřením na speciální pedagogiku a studiu psychologie jí v roce 2010 do cesty vstoupilo DYS-centrum Praha a klienti se specifickými poruchami učení. V práci s touto klientelou našla velký smysl. Nejen že je to práce tak rozmanitá, jak rozmanití jsou jednotliví lidé, se kterými se potkává, ale také ji nikdy nepřestane udivovat jejich nápaditost, která se projevuje u každého v jiné oblasti. To ji podpořilo rozšířit své zaměření i na práci s vysokoškoláky a dospělými ve Středisku pro podporu studentů se specifickými potřebami ELSA na ČVUT v Praze. Zaměřuje se jak na diagnostiku, tak na terapeutickou a reedukační práci, vytváří podpůrné a rozvojové materiály pro různé věkové skupiny. Spolu s kolegyní lektoruje zaškolovací kurz pro práci s rozvojovým programem Já na to mám! pro vysokoškoláky.
Téma: Skryté signály SPU u dětí na 1. stupni a Relaxační a aktivizující techniky pro děti i učitele.
Mgr. Dana Petrů
Absolventka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v oboru učitelství pro 1. stupeň se specializací na tělesnou výchovu, doplněné o angličtinu a francouzštinu. Je nejen odbornicí na výuku jazyků, ale i na moderní metody pedagogiky. V době covidové pandemie vyučovala angličtinu v pořadu ČT UčíTelka. V rámci svého profesního růstu absolvovala program Erasmus+ ve francouzském Nice na téma „Student-centred Education: Making Learning Exciting & Long Lasting“ a v irském Dublinu kurz „Refresher Course for Already Practicing English Language Teachers“. Tyto zkušenosti přenáší do své každodenní výuky, kde klade důraz na individuální potřeby žáků a inovativní přístupy k učení. Na své škole působí jako učitelka angličtiny na 1. stupni. Dále vede odpolední kurzy nepovinné angličtiny pro nejmladší žáky. Jako metodik angličtiny pro 3.–5. třídy přispívá k rozvoji školních jazykových osnov a podporuje kolegy v zavádění efektivních výukových strategií. S nadšením se věnuje propojování teorie a praxe, aby dětem poskytla motivující a podnětné vzdělávací prostředí. Je spoluautorkou výukových materiálů Nutty’s English 1 a 2 nakladatelství Klett pro výuku angličtiny v první a druhé třídě. Současně přispívá do časopisu Play vydavatelství Bridge Publishing House.
Téma: Jak zapojit angličtinu do CENTER AKTIVIT, Hraní není nikdy dost – Výukové hry v hodinách anglického jazyka na 1. stupni.
Mgr. Eliška Pippenbacherová
Vystudovala Pedagogickou fakultu UJEP v Ústí nad Labem, obor učitelství pro 1. stupeň základní školy. Během studia na vysoké škole pracovala jako lektor využití i-tabule Smart Board. Později absolvovala program celoživotního vzdělávání specializace v oboru arteterapie pro oblast školství a sociální sféry na PF ZČU v Plzni. Učila na základní škole v Plzni. V současné době pracuje jako odborný konzultant pro Fraus Klett nakladatelství. Vede odborné poradenství učitelům a vedení škol v rámci výběru učebnic, vzdělávacích portálů a metodik. Přináší nápady a sdílí zkušenosti.
Téma: Moderní výukové materiály pro 1.třídu.
Mgr. Jana Sadilová
Vystudovala Pedagogickou fakultu UP Olomouc obor učitelství pro 1. stupeň. Pracuje jako učitelka 1. stupně na ZŠ Horáčkova v Praze, je mentorkou a lektorkou vzdělávacího programu Začít spolu. Ten pro ni znamená pocit bezpečí, důvěry, respektujícího přístupu a chápání světa v souvislostech, který předává svým žákům. Inspiraci čerpá na zahraničních stážích, od zkušených metodiček a od svých žáků.
Téma: Ranní kruh na 1. stupni aneb sdílíme co nám leží na srdci a Jak zapojit angličtinu do CENTER AKTIVIT.
Mgr. Martina Simonidesová
Absolvovala Filozofickou fakultu Karlovy univerzity, obor pedagogika. Zaměřovala se na studium pedagogického poradenství a školní pedagogiky. Zajímá se o aktuální témata ve vzdělávání. Věnuje se nápravě grafomotorických obtíží u dětí ve své pražské poradně. Přednáší pedagogům i rodičům o grafomotorice. Ráda učí, ale také se ráda sama učí nové věci.
Téma: Grafomotorika (uvolňovací cviky).
Veronika Leberzahn Slabyhoudková
Už jako malá chtěla být učitelkou, její cesta k učitelství však nebyla přímá. Přesto již deset let pracuje ve školství. K učitelství ji přivedla snaha ukázat dětem, že učení může být zábava. Šestým rokem je učitelkou na plný úvazek. První zkušenost má z vesnické malotřídní školy, aktuálně působí na menší základní škole. V letošním roce ukončí magisterské studium na Západočeské univerzitě v Plzni v oboru učitelství pro 1. stupeň. Práce je zároveň koníčkem, do výuky si tvoří své materiály a baví ji dělat věci jinak. Učí venku, činnostně a sama se velmi ráda vzdělává v mnoha oborech. Stanovila si cíl, aby její žáci rádi chodili do školy a učení je bavilo.
Téma: Wellbeing v hodinách prvouky.
PhDr. Ivana Šimková, Ph.D.
Vystudovala Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PF JU v Českých Budějovicích a Speciální pedagogiku na PedF UK v Praze, působila několik let jako učitelka 1. stupně a v současné době pracuje jako odborná asistentka na Katedře slovanských jazyků a literatur PF JU. Dlouhodobě se zabývá problematikou vyučování prvopočátečního čtení a psaní a didaktikou mateřského jazyka na 1. stupni ZŠ.
Téma: Praktické dovednosti a metodické přístupy ve výuce psaní.
Mgr. Olga Šulová
Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ, speciální pedagogiku pro základní školy a dramatickou výchovu. Právě speciální pedagogika jí pomáhá při diferenciaci výuky a podpoře žáků s poruchami učení. Dramatická výchova vnáší do jejích hodin kreativitu, aktivizaci a občasná divadelní okénka. Po vysoké škole pracovala dlouhou dobu na fakultní škole ZŠ Brno-Vedlejší, nyní učí pátým rokem ve škole Rájec-Jestřebí. Jako nadšená učitelka ráda zapojuje žáky do výuky, snaží se využívat metody výuky, které žáky motivují, výuka je pro ně zábavnější a srozumitelnější. Ráda nabízí žákům učivo formou výzev a her, které podporují radost z poznání.
Téma: Zábavné čtení, efektivní psaní: Strategie a tipy pro první třídu (analyticko-syntetická metoda) a Hry pro pozornost a vnímání: Klíč k rozvoji čtenářských dovedností.
Mgr. Eva Tykvová
Je kreativní učitelkou se zájmem o inovace ve vzdělávání a moderní technologie. Absolvovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze se specializací na výuku německého jazyka a matematiky. Dlouhodobě se věnuje integraci umělé inteligence do vzdělávací praxe a aktivně přispívá k rozvoji digitální gramotnosti učitelů. Zaměřuje se na využití inovativních metod ve výuce a zároveň vede semináře a webináře zaměřené na praktické využití AI ve vzdělávání. Jako autorka a spoluautorka několika učebnic přináší do své práce nejen odborný pohled, ale i praktické zkušenosti, které sdílí v rámci spolupráce s organizací AI dětem. Jako maminka pěti dětí chápe výzvy, kterým čelí učitelé i rodiče, a snaží se hledat cesty, jak prostřednictvím moderních technologií podporovat osobní rozvoj dětí i pedagogů.
Téma: AI pro učitele 1. stupně (pro začátečníky).
PaedDr. Eva Váňová
V roce 1985 vystudovala obor matematika – chemie na Pedagogické fakultě v Ústí nad Labem, o tři roky později složila rigorózní zkoušku v oboru teorie vyučování chemie. Je absolventkou řady kurzů a školení, např. kurzů pro učitele na téma specifické poruchy učení, ADHD a LMD, inkluze, arteterapie apod. Vyučovala na Gymnáziu Most a na ZŠ Brigádníků, Praha 10, kterou po 6 let vedla jako ředitelka. Mnoho energie a úsilí věnovala ve své praxi využití potenciálu člověka: integraci žáků s nejrůznějšími problémy, řešení otázek marginalizovaných skupin obyvatelstva. Feuersteinovu instrumentálnímu obohacování se na Katedře psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy věnovala v letech 2011 až 2016. V roce 2015 spoluzaložila a do dnešního dne také vede Akreditované tréninkové centrum metod pro osobní rozvoj. Eva Váňová vedla desítky kurzů a zasadila se o šíření FIO v českém a slovenském prostředí, rozvinula a modifikovala obsah metody samotné (dnes Metoda instrumentálního uvědomování – MIU), kterou léta utvářela až do dnešní podoby: nehodnoticí přístup kognitivního rozvoje. Od roku 2008 pracuje i jako soukromý terapeut MIU. Pracuje s lidmi z celé šíře spektra populace (od malých dětí po seniory a od jedinců s vážnými problémy po mimořádně nadané) individuálně i ve skupinách.
Téma: MIU: Učení bez hodnocení a s uvědomováním.
Mgr. Ondřej Věnek Vysopal
Metodě Instrumentálního obohacování a uvědomování se jako soukromý lektor (www.rozmotejtese.cz) věnuje naplno od roku 2015. Pracuje s lidmi z celé šíře populace (nejčastěji s dětmi a studenty od 3 do 20 let, ale i s dospělými či seniory), a to jak individuálně, tak ve skupinách. S metodou pracoval rovněž ve školách (např. Univerzitní ZŠ a MŠ Lvíčata). Od září roku 2016 je ředitelem vzdělávací organizace Charlie Karlín, z. ú., přes kterou se angažuje v národních a mezinárodních projektech zaměřujících se především na šíření a implementaci metody v různých vzdělávacích institucích. Od července 2018 působí jako trenér kurzů v Akreditovaném tréninkovém centru metod pro osobní rozvoj, od roku 2022 spoluvytváří materiály pro Metodu Instrumentálního uvědomování (MIU), která vychází z metody FIE, avšak je obohacena o další přístupy a poznatky z praxe. Do dnešní doby odučil desítky kurzů, které navštěvují odborníci z řad učitelů, psychologů, terapeutů atd.
Téma: MIU: Učení bez hodnocení a s uvědomováním.