Nová sada BLOGGERS je unikátní projekt výukových materiálů pro ZŠ, který vznikl v jednom z největších nakladatelských domů v Evropě. Česká verze této sady plně odpovídá požadavkům RVP pro výuku angličtiny jako prvního jazyka, ale především zohledňuje praktickou stránku výuky na našich školách. Ať už pozvolnější progresí, dostatečným počtem procvičovacích aktivit, mixem autentických a didaktizovaných videí, širokou nabídkou poslechových aktivit i novými prvky jakými jsou myšlenkové mapy, obrázkové slovníky, minichallenge či zábavné a hravé projekty.
BLOGGERS jsou pro všechny učitele angličtiny, kteří chtějí výuku se spoustou aktivit pro silnější i slabší žáky. Speciálně uzpůsobená vnitřní diferenciace podporuje žáky s SPU a zároveň motivuje ty rychlejší náročnějšími úlohami.

STRUKTURA UČEBNICE
Každá ze šesti lekcí je rozdělena následovně:

Úvodní dvojstrana
– zaměřená na hlavního hrdinu lekce a představení příslušných reálií včetně autentického videa

Části A, B, C, D
– dvojstrany s gramatikou, slovní zásobou a řečovými dovednostmi s důrazem na mluvení a poslech

Reading
– různé druhy textu, např. e-mail, blog, komiks atd.
– volitelné doplňkové texty v závěru učebnice, které může
vyučující kdykoliv použít

Writing
– provázaná se stranou Reading, kdy se žáci naučí psát různé typy textu, se kterým pracovali při čtení
– obsahuje vždy tabulku „Step by step“ s instrukcemi, jak
postupovat

VIDEO strana
– zaměřená na práci s didaktizovaným videem

YOUR CHALLENGE
– strana, která obsahuje instrukce k projektu
– v učebnici jsou zahrnuty různé druhy projektů (natáčení videa, výroba plakátu, příprava prezentace apod.)

Obrázkový slovník v učebnici
– účelem obrázku je poskytnutí vizuálu při osvojování slovní zásoby
– obrázky jsou označeny čísly ve slovníčku na konci pracovního sešitu
– dále je obrázek používán ke konverzačním aktivitám ve dvojicích a skupinách
– zadání těchto aktivit jsou na poslední straně každé lekce

Culture
– v závěru učebnice naleznete aktivity zaměřené na tradice a svátky

STRUKTURA PRACOVNÍHO SEŠITU

Myšlenková mapa
– dvojstrana, kam budou žáci postupně v průběhu lekce doplňovat slovíčka k probíranému tématu

Části A, B, C, D
– provázanost učebnice a pracovního sešitu: jedna strana učebnice odpovídá dvěma stranám pracovního sešitu
– cvičení jsou zaměřená zejména na procvičení gramatiky
a slovní zásoby
– cílem je poskytnout dostatek cvičení pro daný jev různé úrovně tak, aby vyučující měl možnost volby (především ve smíšených skupinách a skupinách s integrovanými žáky a žáky s SPU)
– není nutné vyplnit veškerá cvičení
Použití ikon: zelená – nejjednodušší, oranžová – středně obtížná, červená – obtížná

Výslovnost
– každá lekce obsahuje cvičení na výslovnost obtížných hlásek
– jedná se nejen o poslechová cvičení, ale i o jazykolamy

Opakování lekce
– zaměřené na řečové dovednosti s tabulkou se sebehodnocením žáka
– mohou být využity v rámci procvičování v hodině, nebo v rámci domácí přípravy

Slovníček
– seznamy slovíček na konci pracovního sešitu záměrně neobsahují výslovnost
– všechna slovíčka jsou učitelům a žákům k dispozici ve formě nahrávek v MP3 a zároveň součástí interaktivní verze učebnice
– slovník dále rozlišuje barevně různé slovní druhy
– obsahuje rovněž ukázky použití slov v jednoduchých větách